Mun poikaystävä on suoraselkäinen ja sen se näytti toteen eilen. Mun mies sanoi jo maanantaina, että lähtee keskiviikkona baarista viimeistään klo 23. Mä mielessäni hiljaa ajattelin että "joopajoo, toi on niiiin nähty...", mutta sillä hetkellä mä myötäilin vaan.

Mä olen ennen tottunut siihen, että jos mies lähtee bailaamaan poikien kesken, niin joko siitä ei kuulu ennen seuraavaa puoltapäivää mitään, tai sitten se flippaa ja laittaa törkyviestejä ja -puheluita pitkin yötä. Ja jos joku on mulle sanonu että "lähtee parille", ni se on tarkottanut, että "vedetään viinaa niin pitkään, ku silmät pysyy auki". Se on ollu ihan sama onko seuraavana päivänä koulua tai töitä, kun aamulla on soitettu duuniin että "on vähän kipee olo".

Mun mies soitti mulle eilen klo 23.03 ja sanoi "Piti lähtee ajoissa, ku huomenna töitä. Ois kyllä niin tehny mieli jäädä, mutta kun ei vaan voi". Mä hetken kelasin päässäni "kuulinko nyt ihan oikein?!". Kyllä kuulin. Kuulin myös, ettei viinaksilla oltu kauheesti läträtty illan aikana. Se oli lähes selvinpäin! Mun on pakko nostaa hattua sille. Vuoden ensimmäiset opiskelijabileet, missä se toimii bilejärjestäjänä ja se lähtee jo ennen puoltayötä!

Mä arvostan ihmisissä rehellisyyttä itseään sekä muita kohtaan. Arvostan sitä, että ollaan sanamme mittaisia miehiä ja naisia, eikä petetä toisten luottamusta ja uskoa itseemme tai muihin. Se on mulle ihan sama vetoaako "vahinkoon" vai vahinkoon. Siinä kohtaa jos joka kerta tarina on sama "en mä muuten, mutta kun..." tai "oisin mä muuten, mutta kun...", niin mä voin vaan todeta että "shit happens, soronoo". Puhutaan asioista niiden oikeilla nimillä, eikä lähdetä vääristelemään tai selittelemään niitä. Tämä asenne on parantanut mun elämän laatua jättämällä epärehelliset tai loukkaavat ihmiset omaan arvoonsa. Mä olen lopettanut sekä parisuhteita että ystävyyssuhteita tällä perusteella.

Tänään juteltiin mun miehen kanssa aiheesta lisää. Mä kerroin sille yllättyneeni positiivisesti ja arvostavani suuresti, kun huomasin sen olevan sanansa mittainen mies. Mies sanoi mulle "muuten oisin ottanu tän päivän vapaaks ja bailannu pilkkuun asti eilen, mutta haluun ottaa sen päivän vapaan ku tuun sun luo, ni voidaan olla yhdessä yks päivä pidempään."

Ja niin mä rakastuin mun mieheeni taas lisää.