Syksyt on mulle vaikeita ja tuntuu siltä, että erityisesti tää syksy on ollu tosi haastava. Etäsuhteen ja koulun tasapainottaminen on ollut tosi rankkaa. Jotta pystyisin ylläpitämään löytämääni rakkaussuhdetta ja myös edistymään opinnoissani ajallaan sekä mahdollisesti valmistumaan joskus, on mun kalenteri ollut aika ylibuukattuna koko syksyn.

Mulla oli perjantaina erään kielikurssiin tentin viimenen uusintamahdollisuus. Jos pääsin sen tentin läpi, se tarkottaa sitä, että pystyisin muuttamaan Miehen luokse mahdollisesti jo keväällä(!). Mutta jos tentistä napsahtaa "Hylätty", merkitsee se meidän yhteiselämän alkamisen siirtyvän vuoden päähän. Mä olen stressannu sitä koko syksyn. Mulla ei mikään muu kurssi Amk:ssa oo aiheuttanu samanlaista tunnemyrskyä kun tää kyseinen kurssi. Myös mun Mies on saanu oman osansa mun stressistä. Meitä on toden teolla testattu tämän syksyn aikana ja mä ihmettelen, että Mies seisoo edelleen mun tukena ja potkii mua perseelle.

Mä olen saanu itku- ja raivokohtauksia. Mä olen voinut henkisesti niin huonosti stressin takia, että välillä on ollut pakko oksentaa. Kun kokoajan hakkaa takaraivossa ajatus "pakko pystyä, pakko onnistua, pakko tehdä, pakko jaksaa", niin enemmän siitä on ollu haittaa kuin hyötyä. Välillä mietin jo, että lopetan opinnot kesken. Välillä oon halunnu nollata ajatuksia ja herännyt seuraavana aamuna muistamatta osia edellisestä illasta. Silti KAIKESTA huolimatta, Mies tsemppaa ja jaksaa välittää.

Viikonloppuna Mies oli mun luona. Me puhuttiin menneistä ja tulevasta. Vaikka se tietää, että meidän tulevaisuuden näkymät on tällä hetkellä epätiedosta sumeita, se jaksoi puhua mulle meidän tulevasta asunnosta ja sisustuksesta, mitkä on välttämättömät kriteerit ja missä asioissa voidaan ottaa vähän rennommin. Me puhuttiin meidän molempien siivouksen osa-alueista meidän yhteisessä kodissa. Parasta oli, kun mä mietin ääneen sitä, jos mä joudun uusimaan koko kielikurssin, missä läsnäolovelvollisuus ja kurssi kestää koko syksyn. Mies osasi ajatella asioita järkevämmässä näkökulmassa: "ei oo mitään hätää, kyllä me keinot keksitään".

Tieto tentin tuloksista kuuluu toivottavasti tulevan viikon aikana ja samalla selviää asioita yhteisen tulevaisuuden suhteen. Pitäkää peukkuja! Mä lupaan pitää teidät ajan tasalla!