Olin viikonloppuna sen luona kolmatta kertaa.

Perjantaina saavuin vasta iltasella, koska tuo muutama kilometri (550 km) meidän välillä kestää junalla kevyet 4,5 tuntia. Mentiin kauppaan hankkimaan illallistarpeet. Ihan ku pahaisetkin rakastuneet teinit se härnäs mua siellä hyllyjen välissä. Ja mä kikatin.

Perjantai illasta ei sen enempää mainittavaa. Oli ihana päästä toisen viereen, kun viime kerrasta oli jo kaks viikkoa. Se ei oo ehkä syystä tai toisesta ihan julkisesti kirjoitettavaa materiaalia.

Lauantaiaamuna vähän mietittiin tekemistä. Lopputulos oli parempi, ku oisin osannu ikinä odottaa.

Mä olin valitellut sille, etten oo moneen vuoteen löytäny kivoja syyskenkiä. No, mitä teki mies? Vei mut kenkäkauppaan! Mutta mieleisiäni ei löytynyt ja lähdettiin pois. Mies vei mut TOISEEN kenkäkauppaan. Kiertelin ja katselin, mutta ei, ei vaan nappaa. Lopulta se istutti mut sovituspenkille ja TOI mulle niitä kenkiä. Mun ei tarvinnu ku istua, sovittaa ja peilata. 

MISTÄ TÄLLÄSIÄ MIEHIÄ LÖYTYY?!?! Ei ainakaan, mun kotikaupungista. Lopputulos oli valitettavasti se, ettei niitä mieleisiä kenkiä kuitenkaan löytynyt. Silti arvostan miehen panostusta asiaan! <3

Kenkäkaupoilta lähdettiin ruokamessuille, n. tunnin ajomatkan päähän sen kotikaupunkiin. Ruokamessuilla tavattiin miehen 3 kaveria. Ihan mahtavia ja iloisia tyyppejä! Tunsin itteni heti tervetulleeks. Törmättiin myös miehen vanhempiin. Ensimmäisen kerran olin tavannut ne viime kerralla miehen luona ollessani ja se oli NIIIIN kankeeta. En muistanutkaan miten toisen puoliskon vanhempien ensitapaaminen voikaan olla NIIIIN jännittävää. Menin reippaana tyttönä tervehtimään heitä. Kättelin heitä ja miehen äiti halasi mua. Siis se HALASI MUA! Ei kummankaan mun exän äiti ole mua halannut, ellei mulla oo ollu synttärit tai valmistujaiset tai jotain. Voi että, olin niin hymyä sen jälkeen, kun pääsin leuhkimaan miehelle että "hähhää, huomasitkos?" Se oli myös ihan ihmeissään, koska kuulemma näin ei ollu koskaan ennen tapahtunut. Mun hymy oli varmasti vielä enemmän korvissa sen jälkeen. :)

Illaksi mentiin miehen veljen ja hänen avovaimonsa luokse. Näin heidät ensimmäistä kertaa. "Pärjäätkö sä, jos mä meen saunaan?" mies kysyi ja mä hermostuksissani nyökyttelin. Avovaimon ystäviä oli myös paikalla, mutta pian huomasin, että näillä tytöillä oli alottelut aloteltu jo aikaa sitten. Pääsin heti juttuun mukaan. Myös miehen sisko ystävänsä kanssa sekä päivällä tapaamani miehen pari kaveria saapui paikalle. Ja hauskaa oli. Niin paljon puheen sorinaa ja musiikkia, että aamulla korvissa soi. Baarista jatkoille lähdettiin miehen vanhempien luokse.

Aamu alkoi jo sarastaa kun n. klo 6.30 kiipesin sänkyyn. Mies makas mun vieressä ja silitteli mua. "Mulla oli ihan huippu ilta. Mä tykkään susta todella paljon" se sanoi. "Ai kuinka paljon?" mä kysyin ja naureskelin. "Kyllä sä tiedät, mutta mä haluun kertoo sen sulle vasta myöhemmin, että sä tietäisit mun tarkottavan oikeesti sitä", se vastas ennen kuin nukahdettiin sylikkäin.

Aamulla, kun koko muu talo vielä nukkui, mä heräsin. Krapulassa en pysty muutenkaan juuri nukkumaan, mutta paniikki jo aamulla oli, että myöhästyn junasta. Mä herätin mun vieressä tuhisevan miehen. "Meidän tarvii kohta lähtee". Se nappas mut kainaloonsa. "Jos vaikka alotetaan aamu tuolla suihkun puolella", se hymyili. Mä olin ihan sulaa vahaa.

Ainakin kaks tuntia oltiin hereillä, ennenkun muut talossa heräs. Syötiin pientä darra-aamiaista ja lähdettiin. Ajeltiin ympäri kyliä ja mä näin niin paljon maaseutua, etten tienny sellasta niin paljoa edes olevan. Käytiin syömässä ja lähdettiin ajaa miehen luokse.

Matkalla mietin, että junaan tulee oikeesti aika kova kiire. Ja tuntui että puolet viikonlopusta oli mennyt multa ihan ohi. En ollu saanu tarpeeks aikaa viettää miehen kanssa kaksin. "Muru, sopisko sulle jos mä lähtisinkin vasta huomenna?". Ja niin mä varasin lipun maanantaiaamulle.

Loppuilta meni sohvalla ja sängyllä.

Maanantaiaamuna herätys oli vaikee. Mä en ois todellakaan halunnu lähtee. Mulla oli taas kerran ollut niin vaaleenpunanen viikonloppu, etten niin vaaleanpunaisesta ennen edes tiennyt. "Oot tärkee mulle. Nähdään 2,5 viikon kuluttua, kun tuun sun luo", mies sanoi mulle juna-aseman laiturilla. Se suuteli ja halas mua niin pitkään, ennenkun konduktööri puhalsi pilliin.