Kylläpä tuossa nähtävästi kuukausi meni vaihdilla, sillä en ensimmäistäkään uutta artikkelia ehtinyt miettiä saatika kirjoittaa.

Viime viikko oli syyslomaa. Mä menin Miehen luokse heti loman alettua ja heti sunnuntaina siirryttiin Anoppilaan. Mä keskityin tentteihin valmistautuen, kun Mies painoi duunia pitkin päivää. Mä vietin aikalailla kaksi päivää anopin kanssa, kun muut teki töitään ja me lomailtiin. Kauhun sekaisin tuntein jännitin ihan sairaasti sitä, kun jäädään kahdestaan anopin kanssa.

Mutta meillä meni hyvin! Maanantaina käytiin vähän shoppailemassa, tiistaina tehtiin ruokaa. Tai no, anoppi teki muut soossit, mutta mä opin tekemään lihamureketta. Tai siis, muotoilemaan sen kätevästi. Kyllä musta ehkä jonain päivänä tulee ihan kelpo emäntä.

Meillä oli anopin kanssa aikaa höpötellä niitä näitä. Mä olin jopa hieman ihmeissäni siitä, kuinka hyvin me tultiin juttuun ja kuinka kotoisasti pystyin Anoppilassa asustelemaan. Mutta on se aivan mahtavaa tulla anopin kanssa hyvin toimeen, yhdistäähän meitä ainakin yksi asia: mun Mies.

Exien vanhemmat oli mulle aina iso mysteeri. Yleisesti ottaen tulen kaikkien kanssa hyvin toimeen. En tiedä johtuiko jännityksestä vai mistä, mutta appivanhemmat on tähän asti ollu aika pelottavia. Vaikka melkein 6 vuotta näin vähän väliä exän vanhempia, oli meidän välillä aina jonkinmoinen jännite tai kuilu. Mä en päässyt tutustumaan niihin mitenkään, kun tuntui ettei niitä kiinnosta.

Silläpä mulla jäi todella hyvä fiilis uudesta anoppilastani. Rehellisellä ilolla odotan jo anoppilan herkkupöytään pääsyä takaisin :)

Tiistai-iltana mentiin Miehen perheen mökille. Koska mua väsytti, olin ollut siinä kohtaa jo 2 viikkoa ilman tupakkaa ja mökki on vielä täysin rakennusvaiheessa, mä olin aika tympeenä. Kun Miehen siskot pyysivät mua saunaan, kieltäydyin, koska olin tosissani väsynyt ja luulin meidän pian lähtevän. Kyllä me siellä kuitenkin yli 4 tuntia saatiin aikaa kulumaan. Viimein päästiin lähtee takaisin anoppilaan. Autossa mä suutuin, koska Mies kertoi polttaneensa tupakkaa edellisenä iltana. Ei sillä että olisin nähnyt tai haistanut mitään, vaan siitä, että sen piti asiasta mulle mainita. Parin tunnin mököttämisen ja kinaamisen jälkeen saatiin asia sovittua ja päästiin nukkumaan.

Keskiviikkona otettiin kamat anoppilasta mukaan ja mentiin mökille yöksi. Siellä oli myös Miehen kaksi siskoa, yksineläjä ja toinen perheineen, sekä Miehen vanhemmat. Tällä kertaa uskaltauduin saunomaan toisen siskon kanssa ja siellä meillä menikin pieni hetki höpötellessämme syntyjä syviä. Oli mukava tutustua Miehen siskoon ja huomata, kuinka samankaltainen ajatusmaailma meillä on.

Kun toisen siskon lapset saatiin nukkumaan, oli aikuisilla korttipelihetki, sillä remonttiakaan ei voinut enää jatkaa meluhaitan takia. Oli rentouttavaa pelata ja naureskella Miehen perheen seurassa. Mulla tuli tosi hyväksytty olo. Mies istui mun vieressä ja hymyili. Mä en saa sitä katsetta pois mun mielestä.

Kun oltiin käymässä nukkumaan, Mies kuiskasi mun korvaan: "Aivan mahtavaa, kuinka sä tuut toimeen mun perheen kanssa. Ekaa kertaa mä huomaan mun perheen pitävän mun naisesta. Se on mulle tärkeää ja sä olet mulle tärkeä." Ja niin me nukahdettiin sylikkäin.